Podyplomowe Studium Dla Menedżerów Motoryzacji SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA - Polska Izba Motoryzacji ul. Grażyny 13/15, 02-548 Warszawa telefon: (0-22) 845 01 40, 646 08 18; faks: (0-22) 845 25 73
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1812 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Studium jest współorganizowane przez SGH oraz Polską Izbę Motoryzacji.
» Bieżące edycje
- Edycja II - nabór został zakończony; edycja została uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2005/2006 (zajęcia rozpoczęły się w październiku 2005 r.). Zapisy przyjmowane były od maja 2005 r.
- Edycja III - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 r.). Zapisy przyjmowane będą od maja 2006 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji II.
» Czesne
Opłata za całość studiów wynosi 7 000 zł (firmy - wpłata jednorazowa; osoby fizyczne - możliwość wpłaty w dwóch ratach: I rata w wysokości 4 500 zł - płatna do 15 sierpnia 2005 r., II rata w wysokości 2 500 zł - płatna do 15 lutego 2006 r.). W przypadku, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić brakującą część.
Czesne obejmuje koszty materiałów dydaktycznych i literatury specjalistycznej, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
Czesne (lub jego ratę) należy wpłacić na konto: ING Bank Śląski S.A. O/Warszawa 80 1050 1054 1000 0022 7608 7398 (w przypadku wpłaty w ratach prosimy o dopisanie "I rata" lub "II rata").
» Tryb naboru
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studium,
- ankieta dotycząca źródeł pozyskiwania informacji o studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH (plik PDF lub plik RTF),
- życiorys,
- odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera),
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- 2 fotografie,
- dowód wpłaty czesnego (lub odpowiedniej jego raty),
- w przypadku płatności ratami - oświadczenie o wpłacie drugiej raty,
- numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione.
» Cel studium
Celem studium jest przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym, polskim działaczom gospodarczym potrzebna jest umiejętność analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, umiejętność nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim. Konieczna jest też umiejętność poruszania się po europejskim rynku finansowym oraz korzystania z funduszy strukturalnych Unii.
Ukończenie studium zapewnia:
- zdobycie i udoskonalenie praktycznych umiejętności w zakresie m.in. zarządzania strategicznego, konstruowania biznesplanu, tworzenia planów marketingowych, zarządzania projektami, planowania własnego czasu i profesjonalnego prowadzenia negocjacji handlowych,
- zdobycie prestiżowego świadectwa ukończenia studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej,
- wejście do elity menedżerów motoryzacji w Polsce.
» Adresaci
Studium przeznaczone są dla osób zajmujących się zarządzaniem lub przygotowujących się do zarządzania firmą motoryzacyjną (stacją dealerską, stacją serwisową, firmami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi), a więc prezesów firm, właścicieli i dyrektorów, głównych księgowych, a także kierowników funkcjonalnych i specjalistów. Program został przygotowany w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach.
» Program studium
Blok I. Problemy polskiej motoryzacji (8 godzin)
Blok II. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w branży motoryzacyjnej (16 godzin)
- Analiza branży motoryzacyjnej i jej wybranych sektorów w wymiarze globalnym, europejskim i krajowym
- Analiza struktury i dynamiki konkurencji oraz strategii poszczególnych konkurentów
- Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
- Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa i jego perspektywy rozwojowe
Blok III. Projektowanie strategii przedsiębiorstwa (16 godzin)
- Zakres i sposób dywersyfikacji branżowej i terytorialnej przedsiębiorstwa
- Określanie wiodącej przewagi konkurencyjnej i strategii konkurencji
- Koncepcja zarządzania dostawcami
- Analiza różnych dróg rozwoju przedsiębiorstwa i szacowanie kosztów rozwoju
- Budowa kluczowych umiejętności firmy
Blok IV. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa (16 godzin)
- Zarządzanie w kryzysie
- Symptomy, przyczyny i rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
- Pozytywne i negatywne skutki kryzysu
- Działania antykryzysowe
- Monitorowanie zarządzania
- Kontroling strategiczny
- Restrukturyzacja strategiczna - zasady, procedura, ograniczenia
- Outsourcing jako skuteczna technika restrukturyzacyjna i sposób zdobywania przewag konkurencyjnych
Blok V. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa (16 godzin)
- Plan marketingowy w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
- Powiązanie planu strategicznego z planem marketingowym
- Struktura planu marketingowego
- Ustalanie celów i strategii marketingowych
- Programowanie produktów, kanałów dystrybucji, cen i metod promocji
Blok VI. Zarządzanie finansami według standardów Unii Europejskiej (24 godziny)
- Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i ryzyka związanego z prowadzoną działalnością
- Kapitał własny i obcy, pozyskiwanie kapitału obcego, koszt i struktura kapitału, efekt dźwigni finansowej
- Zarządzanie kapitałem obrotowym
- Informacja kosztowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Polityka bilansowa w przedsiębiorstwie, sprawozdawczość finansowa i jej znaczenie w zarządzaniu, sprawozdawczość finansowa grup kapitałowych - bilans skonsolidowany
- Możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych
- Budżetowanie w zarządzaniu firmą motoryzacyjną
Blok VII. Opracowanie i analiza biznesplanu (8 godzin)
- Tworzenie i ocena biznes planu i projektów inwestycyjnych według standardów europejskich
- Adresaci biznes planu
- Wykonawcy biznes planu
- Zawartość biznes planu
- Ograniczenia biznes planu
- Planowanie przygotowania biznes planu
- Funkcje biznes planu
- Techniki przygotowywania podstawowych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek wyników, przepływy pieniężne)
Blok VIII. Zarządzanie procesami biznesowymi (8 godzin)
- Zarządzanie operacyjne
- Podejście procesowe w zarządzaniu
- Analiza i usprawnianie procesów biznesowych
- Projektowanie i usprawnianie struktur i procedur organizacyjnych
- Nowoczesne narzędzia realizacji i kontroli strategii
Blok IX. Zarządzanie projektami (16 godzin)
- Zasady tworzenia i realizacji projektów
- Podstawowe techniki zarządzania projektami
- Typowe projekty w branży motoryzacyjnej
Blok X. Zarządzanie zasobami ludzkimi (16 godzin)
- Zasady i narzędzia polityki kadrowej w przedsiębiorstwie
- Tworzenie klimatu zmian
- Cechy osobowości i umiejętności menedżera
- Kierowanie ludźmi, techniki i style kierowania
- Zasady budowania systemów motywacyjnych, planowanie karier zawodowych pracowników, system ocen okresowych, szkolenie pracowników i zasady awansowania
- Metody badania i wartościowania pracy
- Negocjacje nastawione na współpracę: handlowe i wewnątrzorganizacyjne
- Sposoby nawiązywania kontaktów handlowych
- Cechy i umiejętności dobrego handlowca
- Techniki sprzedaży, PR, CRM - metoda skutecznego zarządzania relacjami z klientami
Blok XI. Zarządzanie logistyczne (16 godzin)
- Wprowadzenie do logistyki i menedżerskich decyzji logistycznych
- Koncepcja obsługi klienta
- Zagadnienia transportowe
- Utrzymywanie i kontrola zapasów
- Ekonomiczna wielkość zamówienia
- Decyzje logistyczne dotyczące składów
- Lokalizacja zakładów produkcyjnych i składów
- Praktyczne problemy związane z logistyczną obsługą klientów
- Sprawdzian logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie
- Zintegrowane łańcuchy dostaw
- Zarządzanie flotami
Program studium obejmuje łącznie 168 godzin zajęć dydaktycznych.
Większość zajęć prowadzona jest metodą warsztatową. Słuchacze w małych grupach będą prowadzili prace analityczne i projektowe w oparciu o materiały dotyczące światowego, europejskiego i polskiego rynku motoryzacyjnego.
» Organizacja studium
Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku, a kończą w czerwcu następnego roku. Zapisy przyjmowane są od maja tego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studium.
Zajęcia będą odbywały się w formie dwudniowych sesji (sobota, niedziela), raz lub dwa razy w miesiącu oraz jednej sesji poświęconej obronom prac dyplomowych.
Kierownik studium: prof. dr hab. Maria Romanowska
» Dodatkowe informacje i zapisy
Polska Izba Motoryzacji ul. Grażyny 13/15 02-548 Warszawa
telefon: (0-22) 845 01 40, 646 08 18 faks: (0-22) 845 25 73
Informacji udziela i zapisy przyjmuje: Małgorzata Zborowska, e-mail: zborowska@pim.org.pl
Więcej informacji: http://www.pim.org.pl/podyplomowe/
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|